eerste week zit erop - Reisverslag uit Coimbatore, India van Robin Witte - WaarBenJij.nu eerste week zit erop - Reisverslag uit Coimbatore, India van Robin Witte - WaarBenJij.nu

eerste week zit erop

Door: robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

08 September 2014 | India, Coimbatore

Do 4 sept
normale dag znder stad, ipv daarvan schoongemaakt, mijn rug vind dat niet zo leuk. Even naar de Western club geweest voor wifi, onderweg werd ik door meisjes nagestaard en ze moesten giechelen. Ik had nog geen muggenbulten en binnen een uur had ik er ineens 5! Vandaag is er ook een pup van 12 weken, teruggekomen, die was geplaatst. Verlegen hondje en had gebeten en daarbij waren het geen geduldige mensen

Vrij 5 sept
10.30 en bijna alles is schoon bij de honden. nu ga ik alleen nog de woon/kattenkamer en keuken doen. (keuken niet meer aan toe gekomen) Er zouden klussers komen om 7 uur smorgens, maar die kwamen, zoals iedereen hier, later. Pas om 9.30, precies met voertijd van de honden en precies op die plek moesten ze zijn, dus die honden moesten worden opgesloten en dat ging echt lastig! zeker omdat ze eten wilden! Het is een roedel van 6 straathonden en die moet je met een harde hand aanpakken. En er is een stalen buis, die als verlengstuk van je hand dient. ben echt doodmoe en na wat kleine klusjes ontbijt om 10.30.
ik kan er echt niet aan wennen dat ze hier alles zo langzaam doen....Daardoor krijg ik het idee dat ik een stuk meer doe. Na vandaag genoeg schoongemaakt, morgen gebruik ik die tijd om honden uit te laten. ( niet aan toe gekomen ) Heb ' mijn' plastic stoel wat comfortabeler gemaakt met een kussentje, zo krijgt mijn rug veel meer rust. Ik kan hier gewoon doen alsof ik thuis ben, dat vinden ze allemaal goed. en drinken en eten kun je ook ieder moment gewoon pakken. pups leren nu eindelijk een beetje te leren wat ' nee' is..maar heb niet genoeg tijd om ze echt af te richten helaas. Naast Opali, de verlamde kat heb ik een tweede lieveling; sista, heel aanhanklijk kitten poesje. de mensen hier zijn heel dankbaar voor wat ik doe, erg blij dat ik het huis zo heb schoongemaakt en veel beter dan de huishoudsters die ze hebben gehad. Vandaag veel katten geknuffeld.

Zat 6 sept
ei voor de pups gekookt en gevoerd. Na het eten de pups ingeolied tegen droge huid en benches schoongemaakt. Ze mochten even los rennen van mij. Vanmorgen liep uit en heb pas ontbeten om 10.45, was echt sjachrijnig, maar na het eten ging het al stukken beter. Maar komt omdat als ik het eten maak er altijd toch nog maar wat rijst bij moet, of ik heb het niet goed gemengd. Nu doe ik alleen de vis ont-graten en de rest laat ik hem zelf doen, scheelt hoop frustratie. Ze vertelden me, dat als er geen vrijwilliger is 9 ben pas de 2e) ze zelfs geen tijd hebben om te ontbijten. Ze hopen dan ook een vrijwilliger te vinden voor als ik weer weg ga. vandaag vertelde ze me ook weer hoe blij ze wel niet waren met de glimmende vloer. Vandaag weer met busje op stap. Bij de KFC gelunched, ze willen soms even westers eten. Ik haat KFC, maargoed ik had geen keuze. wel veel vegetarisch op het menu. Veg en non veg wordt strikt gescheiden gehouden. Zelf een veg en non veg kok. Voor de deur daar stonden brutale bedelaartjes, rotjong haha. de kleinste zat me allemaal te poken en duwde na een tijdje zijn hand maar weg. Ze lipen kwaad weg omdat ik ze negeerde. Moest ook sjaal om, mijn mouwen waren te kort en teveel inkijk, terwijl ik en gewoon shirt aan had. En hun dragen een sari en mouwtjes, maar wel een blote buik!? Wilde even bloggen, was toen 21.30 en een uur later had de computer nog geen internetverbinding.... dus ging ik maar slapen want was doodmoe. heb in dat uur wel veel katten geknuffeld. Bleek ook nog dat de pups eten moesten...pfff kon ik nog niet slapen. Vandaag echt een eeuwigheid in een boekenwinkel gelopen, erg vermoeiend. Snap dus niet dat daar zoveel tijd voor wordt genomen.

7 sept
ewone dag, en heel veel in auto gezeten....pfff
zo zonde van de tijd. mevrouw was jarig en wild graag naar een beginnend asiel. die moet nog worden gebouwd, maar ze hebben nu ' noodhokken' met een apart gedeelte voor gehandicapte honden.
ik vertelde de mensen hier dat ik teveel wil doen, maar ze zeiden. Je weet nu hoe alles werkt dus kijk maar wat je wil doen. dan was wel fijn. ben ook zo'n drukte maker. Ik deed het goed volens hun en het scheelde hun zoveel werk. En dankij mij had mevrouw een fijne verjaardag, omdat ze vandaag rustigaan kon doen door mijn hulp.

Oja de zon is helemaal op +/- 6.00 en onder om +/- 19.00 als het gaat schemeren komen de olifanten n wilde zwijnen, maar heb ze nog niet gezien. Maar heb aangegeven dat ik ze wel wil zien. Heb per week dingen die ik wil doen, of projectjes, aangegeven.

  • 08 September 2014 - 12:05

    Carien:

    Haha je bent precies zoals je thuis ook bent, en niet meer doen dan je best, je hoort het ze zijn blij met je
    als het aan hun ligt kun je wel 6 weken langer blijven :) hahaha mooi niet
    maar weer leuk om te lezen, maar het is en blijft wel een apart landje, maar goed alles went
    dikke kus mutti

  • 08 September 2014 - 12:06

    Diana:

    Zo Robin, je hebt echt druk daar zeg, blijft er nog wel tijd over om wat van het land te zien. Zo te horen heb je het wel goed naar je zin. Het zijn natuurlijk een hoop indrukken en voor je weet hoe het daar allemaal werkt daar!!!
    Nou meid, we kijken weer uit naar je volgende verslag!!! Probeer ook een beetje te genieten!!!

    Groetjes

  • 08 September 2014 - 21:46

    Marijke:

    Hoi Robin,

    Ja ,het is wel aanpoten daar. Toen ik in China en Vietnam was lachten ze mij ook uit en wilde me overal aanraken. Bedelaars heb je overal. Knap dat je ze kunt negeren dat kan niet iedereen. Sommige zijn daar heel vasthoudend in constant achter je aan en zeuren en bedelen....Ja, je moet natuurlijk wel olifantene.d zien en probeer ook iets van de omgeving te zien ...Je bent vrijwilliger en geen "slaaf"
    groetjes en tot het volgende verslag.

  • 08 September 2014 - 23:33

    Diana Sins:

    Hoi Robin,

    Leuk weer van je te lezen, vooral leuk te lezen dat je de hele boel schoon hebt geschrobd :-)
    Aard van het beestje hè, maar niet druk maken over dat later komen, dat schijnt bij dat soort landen te horen. Zowel oost als west. Je kunt (helaas) niet alles veranderen.
    Geniet er van en vergeet die olifanten niet ;-)

    Groetjes !!!
    Ook van ome Jan !!!

  • 09 September 2014 - 23:45

    Daddy Dink:

    Blijf het vooral naar je zin houden daar. Doe het een beetje Tempo Doeloe. Rustig aan dus op z'n Indonesich. We zijn er trots op dat je het toch maar voor mekaar hebt in India. Blijg een beetje op ge ruggetje letten, he. Met Tempo Doeloe kom je daar een heel eind mee.
    Hier gaat verbouwinkje rustig door, loopt lekker op schema. Vannacht weer met twee dames is bed gelegen. Dat kan ik op mijn leeftijd niet meer handelen en daarom maar een uurtje eerder (03.45 uur) opgestaan.
    Verder probeer ik een beetje op ma te passen, die regelmatig onrustig slaapt, maar zich verder behoorlijk goed houdt.
    Wij zijn nog op Highland Games geweest met ome Jack en (tante) Carry. Lekker weer, lekker bier, prima dus.
    Ook nog op de foto met Marianne Vos, die ik vlakbij Hank tegenkwam. Wellicht is deze foto te zien bij gmail.
    Groetjes maar weer en tot over enkele daagjes. Doeiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 2889

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 Oktober 2014

Coimbatore Puppy Palace

Landen bezocht: