Eerste dagen - Reisverslag uit Coimbatore, India van Robin Witte - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Coimbatore, India van Robin Witte - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

03 September 2014 | India, Coimbatore

Heenreis. Ouders hebben me afgezet bij schiphol en daar hebben we nog ff wat gedronken. Na wat uitgezwaai in het superluxe vliegtuig, tvtje met tv, spelletjes en vluchtschema, dekentje maar nog steeds koud! En sfeerverlichting in allerlei kleurtjes. Het was blauw, lekker toepasslijk want het was koud! Heb ook niet kunnen slapen.... In abu dabhi vertraging, en nog meer vertraging. Waardoor ik in mumbai mijn vliegtuig miste naar coimbatore. mijn koffer heb ik in ieder geval. maargoed, ander reisschema waardoor ik snachts weer moest vliegen....maar eerst moest ik nog zo'n 5 uur wachten op eerste vlucht. Wel met twee mensen rondgehangen die uit hetzelfde vliegtuig kwamen en hun vlucht ging 10 minuten eerder. Op 1 september, bijna 12 uur later dan geplanned, eindelijk in coimbatore.
Naar het huis is een halfuur, maar onderweg nog ergens gegeten. Mijn eerste indiase ontbijt... Toen een rondleiding door het huis gehad en voorgesteld aan alle dieren. Mooi huis, maar ze wonen er nog niet zo lang, beetje rommelig nog. Ze hebben pas hun booerderij verkocht en met dat geld willen ze een ' kennel' maken met een vrijwiliggers verblijf. Ze doen hier alles wel in slowmotion en alles wanneer het ze uitkomt... De siesta is van 10-16 en die tijd wordt vaak gebruikt om boodschappen te doen, met de taxi. S' middags naar dierenarts met een verlamde kat, die al tijd zo is, maar verder nog goed is, die heeft een kaakontsteking en abces 9 nu gaat het al stuk beter door antibioticia, het is echt zo'n lief best!) Erg laat terug en moest er nog eten voor de dieren worden gemaakt: rijst, groenten vis en linzen volgens mij, die worden gestoomd. toen nog opruimen en kon ik eindelijk! slapen. Heb 12 uur lang geslapen...En ze hebben het erg druk dus mijn badkamer was niet erg schoon, maar die heb ik intussen al wel wat schoner gemaakt. Kattenbakken overvol, maar morgen, ondertussen 3 dagen later moet het echt gebeuren... Maargoed na die 12 uur slaap was het dinsdag 2 september, en heb ik niet veel gedaan, ze wilden dat niet op mijn eerste dag. Lunchen om 15.00 ( hele gekke tijden). toen gingen we naar de dierenarts met een pup, die vol met korstjes zit en opgezwollen is. die werd nogmaals ontwormd en verder gewoon eten geven zoals nu, want moest vanzelf minder worden. Ook met een hond die mager is en niet wil aankomen meegenomen, uit bloedtest bleken leverwaarden hoog te zijn dus antibiotica en spul mee. Erna weer boodschappen gedaan en laat terug! De verlamde kat eten gegeven, eten maken weer voor de rest, eten geveb, opruimen, pups invetten met olie voor hun schilferige huid ( zitten hier pas week) en toen slapen om 0.30 terwijl wekker om 6.00 gaat, dus ik werd brak wakker! Weer de verlamde kat eten geven, voer klaarmaken en geven en weer opruimen. pups krijgen gekookte eieren als eten en erna weer hun huid ingeolied en buiten gespeeld. toen weer de stad in, vooral jonge meiden die lachen om mij...in stad nog wat gelunched. je eet hier veg of non-veg. toen weer terug, optijd om 16.00 verlamde kat eten geven. We zouden een afdakje maken, de vrouw des huizes en ik, maar er stonden spullen in de weg die veel te zwaar zijn...Toen rondje om het huis gemaakt op verschillende veranda's, waar honden zitten en legde ze me uit hoe ze dat schoonmaakt. Ik hoopt e vandaag samen de kattenbakken te kunnen doen, maar morgen moet het echt...moet er nog ritme in krijgen..maarja als t wordt uitgesteld...
en natuurlijk weer voer maken, geven etc etc en vandaag zijn we gelukkig beetje optijd klaar en ga ik een beetje optijd naar bed. Oja het voeren gaat me wel aardig af nu, dus ik leer het al een beetje...hopelijk snappen jullie het een beetje, want ik blijk nogal slecht te zijn in verhalen!
wish list nog: olifanten ( die lopen hier in de buurt) en tijgers en kleding kopen/laten maken. nog 5.5 week te gaan, dus komt goed.
Doeiii vanuit india!


  • 04 September 2014 - 00:31

    Diana Sins:

    Ik snap het hoor :-)
    Regelmatig ons op de hoogte houden en over zes weken schrijf je een boek en wij blijven op de hoogte van jouw avontuur daar.
    Ze houden je wel aardig bezig geloof ik, als die olifanten nog maar aan bod komen.

    Snel weer wat van je laten horen hoor !!

    Groetjes !!!

  • 04 September 2014 - 17:50

    Carry:

    Hè Robin nou het klinkt inderdaad allemaal wel spannend maar leuk t id weer eens wat anders dat t saaie Nederland toch al weet ik dat je ma er niet gerust om is maar t is wel een hele ervaring opzich toch
    Nou tot lees dan maar weer en geniet er van
    Gr x carry

  • 04 September 2014 - 18:33

    Daddy Dink:

    Fijn om je belevenissen te lezen en nog fijner was het om te vernemen dat je (uiteindelijk) goed bent aangekomen.
    Tijdens de eerste nacht in jouw bed (vanwegen verbouwinkje) had ik een klein aanvarinkje met een of andere poes. Die wou zijn plekje opeisen, alleen lag daar toevallig een mens en dus geen kussen.
    Ma (en eigenlijk ik ook wel) zijn weer tot rust gekomen na jouw langdurige reis. Kan nu alle aandacht naar de klus in onze slaapkamer, deadline: 17 september; dan komt het nieuwe bed.

    Laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr !!!

  • 04 September 2014 - 19:31

    Helen:

    Hoi Robin, wat leuk allemaal om te horen. Ik snap dat die 12 uur slapen nodig was om even op adem te komen. Het klinkt allemaal als heel druk maar ook heel leuk. Ik begrijp dat die verlamde poes al je hart heeft veroverd. Leuk om te horen dat je je draai al een beetje gevonden hebt.
    We blijven je volgen. Groetjes Helen

  • 04 September 2014 - 20:09

    Carien:

    ik had al gereageerd maar niet goed denk ik
    dus als ik het goed begrijp kom je straks thuis op vakantie hihihihihihi
    geniet ervan meid, en zeg maar dat je niet thuis mag komen voordat je een olifant gezien hebt
    gelukkig hebben we het beiden druk, want er is bijna al een week om,tot horens weer

    x x x mutti

  • 04 September 2014 - 20:26

    Ome Jack :

    Hee Robin. Inderdaad wel wennen die tijden , maar als je het maar leuk hebt en naar je zin, en al olifanten gezien

  • 07 September 2014 - 12:22

    Maria:

    Tof om van je te horen. Wat een reis heb je gemaakt zeg. IK snap dat je 12 uur moet slapen dan.
    Je gaat een fantastische tijd hebben, geniet ervan. En ik lees graag mee.

  • 10 September 2014 - 17:16

    Riny:

    Ha die Robin,

    Ik heb je verslag gelezen, met m'n neus op het beeldscherm. De tekst is superklein. Het zal wel aan mij liggen, veel plezier met de honden en katten en geniet van het land.

    groet Riny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 2888

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 12 Oktober 2014

Coimbatore Puppy Palace

Landen bezocht: